Dag 1, hoe fijn is het om via Schiphol te reizen?

2 oktober 2022 - Schiphol Airport, Nederland

Reizen via Schiphol (anno 2022) is fijn, omdat je Nederland verlaat. Het proces om dat te doen is een stuk minder fijn. Lange wachtrijen maken het feest een stuk minder. In ons geval moesten we om 16:15 vliegen met vlucht QR274 naar Doha. Gezien de ontrustende verhalen van de laatste maanden over personeelstekort, wachtrijen en mensen die hun vlucht missen, hebben we er voor gekozen om vroeg te vertrekken. De trein van 10:14 uit Apeldoorn naar Schiphol.

Om ongeveer 11:30 stonden we in de rij bij de incheckbalie en zagen dat het inchecken pas om 13:15 zou beginnen. Gelukkig bleek dat - terwijl de rij steeds groter werd en er spoedoverleg bij het aanwezige personeel van Qatar Airways plaatsvond - men vond dat die tijd aangepast moest worden naar 12:00. Achteraf gezien bleek dat een uittekende beslissing.....

Na het droppen van de bagage kwam rij 2. Tijdens het zoeken naar het begin van de rij (of het einde) bleek, dat de rij ergens achter in de vertrekhal te beginnen. Aangekomen (na enige vertraging) op het punt waar de controle plaatsvond, bleek dat uitsluitend een punt te zijn waar de boardingpass gescand werd, WTF???

Schiphol 2022-10-02

Enfin, op naar de volgende rij. De paspoortcontrole. Daarna de volgende rij, de securitycheck. Om een lang verhaal kort te maken: toen we alle rijen door waren, was men bij het vliegtuig al bezig met het boarden. het is dan ook logisch dat we te laat vertrokken, omdat er - bij het inchecken - nog veel mensen na ons waren.

Vliegen is saai en langdradig, maar nog altijd leuker dan wachten.

1. Antoine en Lucy:
    10 oktober 2022
    Klaas en Nonna dus ook voor internationale vluchten heb je met die verschrikkelijke wachtrijen te maken? Jullie gaan in ieder geval de goede kant op! Lucy en ik wensen jullie een fantastisch vakantie toe. Lekker chillen en heerlijk eten..Veel plezier!!🏝️😎👍🏽
  2. Lindy:
    10 oktober 2022
    Lekker dan, je moet er wat voor over hebben zullen we maar zeggen 😅.
    Heel veel plezier en geniet ook maar een beetje namens mij (hahaha dat betekent extra veel leuke dingen doen, chillen en nog lekkerder eten)! 💋
  3. Margreet Bik:
    10 oktober 2022
    Dag 1 maar gauw vergeten en de reis voortzetten met mooie verhalen. Groetjes, Margreet