Hong Kong - Jakarta, a soapstory!

12 november 2014 - Jakarta, Indonesië

Het was een goed idee, dachten we. Laten we met Jetstar Asia (vergeet die naam niet) vliegen. Jammer dat we vroeg moesten opstaan (alweer), maar wel lekker goedkoop.

Jammer genoeg reed de bus van het hotel zo vroeg nog niet, shit lopen naar het station. Nou ja, jammer. Het is mooi weer, dus niet zo'n ramp. Op naar station Mei Foo. Treintje naar Lai King, overstappen naar Tsing Yi weer overstappen op de express naar HK international Airport. Negen uur HKIA, mooi op tijd.

Vreemd genoeg, stond onze vlucht niet op de borden, dat had een teken aan de wand moeten zijn. Volgens één van de medewerkers van HKIA gebruikt Jetstar Asia altijd rij P. Vreemd genoeg was daar niets te zien. Even wachten dan maar. Na een uur wachten was het vertrouwen gedaald tot min 25. En alle Friezen weten het, 15 dagen min 25 betekent Elfstedentocht!

Ik op zoek naar iemand met een pet of iemand achter een informatiebalie. Om een lang verhaal kort te maken, in alle wijsheid en rust heeft Jetstar Asia gemeend de vlucht  om economische redenen te moeten cancellen. Ik snap dat, maar waarom vertelt men de passagiers niets? Sterker nog, de dag ervoor hebben we nog een sms gekregen met de check-in tijd! Maar er zou pas om 12:00 iemand zijn met meer info.

Volgens de borden ging de volgende vlucht pas 4 uur later. Dat betekent aansluiting gemist in Singapore naar Jakarta.

Om 12:00 was er natuurlijk niemand. Op zoek naar een desk. Daar vonden we een hele vriendelijke dame die ons begreep, werkte voor een bedrijf in opdracht van Jet Star Asia. Ze had bovendien ook de beschikking over een pc! Tik, tik, tik... Ja u staat geboekt op de volgende vlucht. En hoe zit het met onze aansluiting in Singapore? Ja, dat gaat niet lukken. Tik, tik, tik... ik heb u omgeboekt naar een andere vlucht en u heeft een uur over in Singapore. Wauw, wat een service van een NIET Jetstar Asia medewerkster.

Boarden om 13:45, vliegen om 14:20. Helaas, vliegtuig komt meer dan een uur te laat binnen. Eenmaal in de lucht even naar de purser gelopen. Gaat onze aansluiting lukken? Volgens deze Jet Star Asia medewerker, zou er in Singapore iemand op ons wachten om ons met spoed naar de juiste gate te brengen.

Gaat iemand voor de hoofdprijs? Natuurlijk was er niemand. Wij rennen, terwijl we horen: "this is the final call", gelukkig was de juiste gate maar twee gates verder op. We hebben het gehaald, maar niet dankzij Jetstar Asia!

ik heb de naam Jetstar Asia een paar keer laten vallen, zodat we die allemaal niet meer vergeten. Boekalle reizen die je wilt, maar vlieg niet met JETSTAR ASIA!

1. Henkjan van Halen:
    12 november 2014
    Wel spannend, maar iets minder stress voor jullie zou beter zijn lijkt mij. Wens jullie beiden voor de rest veel relaxte aansluitingen en een fantastische vakantie toe. En dit is een hele leuke site groeten van Henkjan
  2. Debby:
    12 november 2014
    Ik kreeg 11 november rond 4 uur 's ochtends tijdens mijn nachtdienst een bericht via WhatsApp van Nonna en dacht dat is vreemd ze zouden toch rond 11 uur (lokale tijd daar op dat
    moment) vertrekken. Ze vertelde me dat hun vlucht gecanceld was en het verhaal dat ze 4 uur later zouden en dat de tijd in Singapore krap was voor hun vlucht naar Jakarta. Meestal als op een zo'n dag iets verkeerd gaat, verloopt de rest ook niet altijd soepeltjes! Ik wist natuurlijk niet dat jullie nog veel later zouden vertrekken en dat jullie in Singapore inderdaad letterlijk rennen moesten voor de vlucht naar Jakarta. Het eerste wat in mijn op kwam toen ik jullie verhaal las, jeetje echt djam karet!!!
    Maar Jetstar Asia zal ik zeker onthouden. Geniet van jullie verdere reis op Java
  3. Ben:
    13 november 2014
    Reizen blijft boeiend ;-).
    Geniet van jullie tijd daar!